vrijdag 29 september 2017

Diy aankleed popje!

Gisteren middag zag ik de nieuwe video van Frannerd, waarin ze laat zien welke kleren ze meeneemt naar Japan door middel van een aankleed popje! Dit vond ik zó leuk, dit moest ik ook maken!
Dus tadaaa! 


En het leukste is, ik heb een tutorial voor jullie!

Wat heb je nodig?
-Dik, wit papier
-Een potlood
-Een fineliner
-Stiften of potloden
-Een schaar
-Een mesje
-Splitpennen
(En een liniaal is ook handig)

Begin met zes lijntjes, met elk 3 centimeter er tussen, op een klad blaadje te zetten.

Teken over die lijntjes een schets, zodat je een beetje een richtlijn hebt, bijvoorbeeld, het hoofd is één vakje.
Teken die lijntjes vervolgens opnieuw op het dikke papier. 
Teken dan zoveel mogelijk kledingstukken op het papier. Houd rekening met knippen.
Ik heb bovenbenen en bovenarmen aan de kledingstukken vast getekend, en de onderarmen en benen heb ik los getekend, zodat die kunnen bewegen. Dan heb ik nog schoenen en een hoofd getekend.

Als je alles hebt getekend en ingekleurd ga je het uitknippen. Dan snij je met het mesje een klein sneetje op de plekjes waar een splitpen moet. 
Dan zet je je poppetje in elkaar en klaar!



Maak verschillende outfits voor je poppetje. Outfits die je hebt, of juist niet hebt.
Je kan verschillende hoofdjes met verschillende haarstijlen maken, je kan een sjaaltje maken of een tas, de mogelijkheden zijn eindeloos!


Veel plezier met knutselen!

XXX
Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten