zaterdag 9 december 2017

My favorite supplies #1 Posca markers

Posca markers
Een van mijn favoriete art supplies!
In deze blogpost leg ik uit wat het is, wat je ermee kunt en geef ik wat DIY ideeën.

Verfmarker
Een posca marker is een verfmarker wat betekent dat het een soort van acryl verf in stift vorm is. 
Dat betekent dat het heel dekkend is, dus je ziet het overal op. Als je met gewone stift op zwart papier gaat zie je dat bijna niet. Met posca's wel. Wat ik er erg mooi aan vind is dat als het opdroogt dat het zo mooi mat is!
Tip: Omdat het zo dekkend is kun je foutjes verbeteren of details toevoegen aan een tekening!

Uitwisbaar
Op sommige oppervlakken is het uitwisbaar. Wat erg handig is, zo heb ik een doorzichtig telefoonhoesje die ik elke keer een ander design geef. 
Tip: Dit staat erg leuk op een raam of een spiegel! 

Verschillende materialen
Je kan op veel verschillende materialen tekenen met posca's.
Textiel, porselein, hout, plastic en ga zo maar door! Ze zijn dus heel veelzijdig!
Tip: Ook op foto's is dit heel leuk. Geef jezelf bijvoorbeeld een snor, of versier foto's uit tijdschriften!


Soorten
Je hebt verschillende diktes. Zelf heb ik 0.9-1.3 mm
Maar je hebt ook hele dikke van 15mm! Je hebt ook ultra-fine van 0-7 mm dat is een soort van pen.
Die van 1.0mm lijkt mij ook heel fijn. Daar zou je goed mee kunnen handletteren. 
Ik heb een setje van acht kleuren maar je hebt natuurlijk nog veel meer kleuren!
Tip: Probeer eens iets te handletteren met posca's!


Hebben jullie posca's?
Hebben jullie nog leuke ideeën?

XXX
Lotte

2 opmerkingen: